Сторінка інструктора з плавання

/Files/images/aleksandr/po_medstranichke_/c035d5.jpgЛюди завжди вважали воду джерелом всього живого . Немає іншої такої речовини, чиє значення для людини було б так велике і знаходило б таке різноманітне застосування в її повсякденному житті. Багато хто думає, що вода - це досить проста речовина. Однак це не зовсім так. З розвитком науки наші пізнання про воду розширилися. На основі фізичних властивостей води (густини, в'язкості, опору) вчені змогли пояснити значення води, її особливість впливу на тіло людини. Постійний контакт з водою, уміле і комплексне використання, має виключно важливе значення для людини. Це - крок до здорового способу життя. Чим раніше він буде зроблений, тим краще.

У наш час велике значення приділяється навчанню дітей плаванню. Велику популярність набуває плавання в ранньому віці від одного до трьох років. Однак, таке навчання має свої специфічні особливості. У ранньому віці дитина навчається найбільш простим рухам - хапанню, лазінню, ходьбі і т.п. Навчання більш складним координаційним діям починається у віці від 4 до 7 років, коли діти вже добре засвоюють вказівки дорослих., здатні більш стійко концентрувати свою увагу на рухах, що виконуються, опановують координаційно складні дії. У ДНЗ (ЦРД) №12 «Джерельце» діти з великим задоволенням вчаться плавати. Перебування у воді викликає у них щире захоплення.

Купання, гра у воді, плавання сприймаються дошкільниками як фізична і емоційна потреба. У воді зменшується статичне напруження тіла, знижується навантаження на хребет, який в цьому випадку правильно формується, виробляється хороша постава. Активний рух ніг у воді у безопірному положенні зміцнює стопи дитини і попереджує розвиток плоскостопості.

Систематичні заняття плаванням у басейні нашого садочка, які проводить інструктор з плавання, сприяють вдосконаленню органів кровообігу і дихання вихованців, зміцнюється їхня нервова система, міцнішає сон, поліпшується апетит, удосконалюються рухи, збільшується витривалість. Регулярні заняття у воді позитивно впливають на загартування дитячого організму. Плавання називають «міцністю здоров'я», а батько медицини Гіппократ в своїх трудах відмічав цілющий вплив на організм людини плавальних рухів. Кожна людина повинна вміти плавати, і чим раніше вона навчиться, тим краще.

«Міцність здоров'я» починає закладатися вже в нашому ДНЗ (ЦРД) №12/Files/images/059.JPG «Джерельце», адже велику перевагу в оздоровленні і фізичному вихованні дітей мають саме такі садки, в яких є плавальні басейни.

Плескання, ігри у воді, плавання - сприятливі для всебічного фізичного розвитку дитини. У дошкільнят працездатність м'язів невелика, вони достатньо швидко стомлюються від статичного навантаження. Адже дітям більш притаманна динаміка. Саме під час плавання чергуються напруження та розслаблення різних м'язів, що збільшує їхню працездатність та силу. Отже плавальні рухи на заняттях у воді та «на суші» дитина здійснює за допомогою великих м'язових груп тулуба, рук, ніг, вже достатньо добре розвинутих до 3-5 років. Рухи при плаванні характеризуються великою амплітудою, широтою та динамікою, тому для всебічного розвитку м'язової системи дітей заняття плаванням у басейні нашого садочка особливо сприятливі.

При плаванні тіло дитини знаходиться у стані, подібному невагомості, тому зменшується тиск на опорний апарат скелету, особливо на хребет, природні кривизни якого ще не закріплені і в горизонтальному положенні випрямляються. Таким чином зменшується статична напруга хребта. Серцево-судинна система дитини добре пристосована до потреб організму, який росте, але на занятті /Files/images/aleksandr/po_medstranichke_/thumb-article-390x292-33b1.jpgінструктор завжди пам’ятає, що серце дитини швидко втомлюється при напрузі, звідси необхідність частого відпочинку для дитячого організму. Тому педагог за необхідністю може ввести в хід заняття довільну гру дітей з яскравими іграшками або не надто рухливу гру ( «Склади іграшки в плаваючий обруч», «Подмухаємо на іграшки»).

Так як плавання є одним з ефективних видів лікувальної фізкультури і фізичне навантаження під час занять плаванням можна довільно дозувати, інструктор іноді рекомендує батькам дітей, у яких послаблена серцева діяльність, проконсультуватися з лікарем щодо систематичного, а не сезонного відвідування такими дітьми занять у басейні дитсадка.

Вода (її вплив на рецептори шкіри, плескіт) заспокійливо впливає на дошкільнят, в яких процеси збудження переважають над процесами гальмування - ефективний засіб для зняття нервової напруги, психологічного розвантаження, який мимоволі дитини зміцнює та упорядковує її психоемоційну діяльність. Підчас та після занять у басейні особлива увага приділяється дітям, які почувають себе невпевнено, іноді проявляють дратівливість, надто засмучуються через власні невдачі або навпаки відчувають майже ейфорію від перебування у новому середовищі та від своїх маленьких успіхів.

Для посилення оздоровчого ефекту ми використовуємо йодовану сіль, додаємо її у басейн. Розчиняючись у воді, вона утворює на кілька хвилин білу «хмарку», у якій діти залюбки тупають ногами, бовтаються. Сіль корисно впливає на шкіру та слизові оболонки носа, гортані.

Діти дуже люблять плавати, перебувати у воді і від батьків та педагогів залежить чи буде постійно виконуватись їхнє бажання.

Кiлькiсть переглядiв: 253

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.